tisdag 6 januari 2009

Maten dag 2

Jodå. Dag två har förflutit utan större svårigheter, endast en lätt huvudvärk vägrar riktigt släppa taget. Här är födointaget:

Vatten. Spirulinatabletter

Frukost: 2 apelsiner, en banan, lite frysta blåbär.

vatten...

Lunch: Dillburgare (av mandel, morot, tomat, dill mm, torkad i varmluftsugn)
Min vanliga blom- och vitkålsallad, uppiffad med rättika och lök. Lite kokt dinkel (mest för att det ska ta slut nån gång).

Vatten vatten vatten...

Mellanmål: Citron/avocadopaj med skivad banan

water and more water...

Middag: Bortbjudna - vi åt grönsallad med blomkål, tomat, gurka, paprika samt det som var kvar av lunchens dilliga burgare. Till efterrätt slukade vi lätt det som var kvar av citron/avocadopajen (det vanliga folket smakade och gillade också). Med rooibos-te och vattenmelon (!) till. De andra åt köttfärssoppa och bröd, smör, ost samt chokladkaka och vispgrädde. Kände faktiskt inget sug efter det. Men det beror kanske på att jag är sådär nyinspirerad som bara jag kan vara när det gäller nya projekt. Men jag tar en dag i taget!

Har noterat att jag idag känner mig väldigt glad och jämn i humöret för att vara jag. Vi får se om det håller i sig. Och tänderna är ovanligt rena och blanka även innan man borstat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar